چرا بایو بیسیک وومِن را مصرف کنیم؟

غنی شده با ۲۳ ماده مغذی اساسی

تقویت سیستم ایمنی زنان

با توجه به نیازهای روزانه زنان تدوین شده است

پشتیبانی از سلامت کلی زنان

بهترین ویتامین ها برای زنان چیست؟

شواهد بالینی به وضوح نشان می دهد که کمبود ویتامین ها با روند بیماری مزمن و تاثیردر سلامت عمومی همراه میباشد کمبود مصرف مواد مغذی زنان را در معرض خطر بیشتری نسبت به مردان قرار می دهد . ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز در زنان به سن و سن باردار شدن آنها بستگی دارد.

Best Multivitamin for women

زنان نسبت به مردان بیشتربه پوکی استخوان مبتلا می شوند. از این رو برای خانم ها مصرف کافی کلسیم و ویتامین D برای تقویت استخوان ها ضروریست . مکمل های ویتامین و مواد معدنی فرموله شده برای زنان در تامین مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی آنها کمک می کند.به طور کلی منابع غذایی بهترین منبع ویتامین و مواد معدنی هستند با این حال، مکمل های مناسب باعث ایجاد تفاوت در دریافت مزایای بهتر برای سلامت میشوند .

علائم پس از یائسگی می تواند با مصرف مواد مغذی خاص کاهش یابد و یا به علت کمبود آن تشدید شود . شواهد بالینی نشان می دهد که ویتامین D می تواند علایم و سردرد پیش از قاعدگی را کاهش دهد. منیزیم و مکمل های ویتامین B6 می تواند اضطراب ناشی از PMS را در زنان کاهش دهد.

مکمل های اسید فولیک برای زنانی که می خواهند باردارشوند ضروری است.آهن برای زنان که در دوران قاعدگی هستند ضروری است.اسید فولیک به جلوگیری از نقص لوله های عصبی در جنین کمک می کند.متخصصان به طور کلی معتقدند که تمام زنانی که توانایی بارداری دارند باید روزانه مولتی ویتامینی مصرف کنند که حداقل دارای 400 میکروگرم اسید فولیک است.آهن بدن به طور کلی در طول دوره های ماهانه از دست رفته و مولتی ویتامین یا مکمل آهن می تواند در جایگزینی آهن از دست رفته کمک کند.

مشخصات بیماری

کمبود ویتامین می تواند بر تمام ارگان های سیستم بدن تأثیر بگذارد. کمبود هریک از ویتامین ها بر اندام های خاصی تاثیر می گذارد (به عنوان مثال ویتامین دی بر روی بافت های کلسیفیه تاثیر می گذارد)؛ وهمچنین ویتامین هایی وجود دارد که کمبود آنها در بسیاری از موارد، اندام های مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. تغییرات آناتومی و یا عملکردی بدن نشانه های اولیه کمبود ویتامین است.

بایو بیسیک ، مکمل قوی شامل ویتامین ها و مواد معدنی مهم که درکاهش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف مرتبط به کمبود ویتامین ودوران بارداری مانند پوکی استخوان موثر می باشد . این مکمل ویتامینی به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بسیاری از اختلالات مرتبط با سوء تغذیه یا کمبود مواد مغذی کمک میکند

Best Multivitamin for women

موارد مصرف

  • تقویت کننده انرژی و ایمنی
  • بی اشتهایی و کم خونی
  • سلامت پس از یائسگی
  • سلامت استخوان
  • سلامت مو و پوست

میزان مصرف

طبق دستور پزشک

موارد منع مصرف

لطفا قبل از مصرف این مکمل با دکتر خود مشورت کنید. در صورت حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده این مکمل از مصرف آن خودداری نمایید.

بایو بیسیک وومِن

به گفته سازمان بهداشت جهانی،در جهان بیش از 2 میلیارد نفر کمبود دریافت ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تجربه می کنند. ویتامین ها در داخل بدن تولید نمی شوند. از این رو تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی یا مکملهای غذایی ضرروریست. آنها برای بهبود سلامتی و عملکردهای مختلف در بدن مورد نیاز میباشند .

بایو بیسیک وومِن مکملی متشکل از ویتامین و مواد معدنی است که با اطمینان از دریافت مقدار کافی مواد مغذی همراه با افزایش شادابی بر کمبود ویتامین و مواد معدنی غلبه کرده و به بهبود وارتقا سلامت کمک میکنند.

بایوبیسیک وومن شامل مولتی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری با قدرت آنتی اکسیدانی است.

این ماده با 23 ماده مغذی اساسی غنی شده است تا نیاز روزانه غذایی را برای سلامتی زنان برآورده سازد.

چرا بایو بیسیک وومِن را مصرف کنیم؟

  • اعتبار و اعتماد از نیچرزانلی(از سازندگان سوپراکل)
  • فرمولاسیون عالی و متعادل با ۲۳ ماده مغذی اساسی
  • غنی شده با ۲۳ ماده مغذی اساسی ، حاوی مولتی ویتامین ها و مواد معدنی اساسی با آنتی اکسیدان های قدرتمند است
  • با توجه به نیازهای روزانه زنان تدوین شده است
  • نیازهای غذایی روزمره برای سلامتی زنان را برآورده می کند
  • حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین C ، D ، E و مواد معدنی مانند سلنیوم و روی است که باعث تقویت ایمنی و کمک به مبارزه با عفونت ها می شود.
  • غلظت بالای ویتامین c و روی : برای ایمنی بدن ضروری است.
  • سطح ویتامین و مواد معدنی را برای نشاط عمومی ، سلامتی کلی و سلامتی زنان تقویت می کند
  • مشخصات ایمنی عالی
  • عاری از هر نوع مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی
  • حاوی ترکیباتی از منابع سویا ، گندم و مخمر نیست
  • تأیید شده فاقد از غذاهای اصلاح شده و گلوتن است
Best Multivitamin for women
علائم کمبود و نقش ویتامین ها / مواد معدنی
ویتامین A

نحوه عملکرد :ویتامین A یک ماده مغذی و ضروری است که استفاده آن به میزان کم برای عملکرد طبیعی سیستم بینایی وهمچنین رشد، تکامل وحفظ سلامت سلول های مخاطی، عملکرد سیستم ایمنی و تولید مثل ، برای انسان مورد نیاز میباشد.

علائم کمبود

زنان در دوران شیردهی و باروری نیاز بیشتری به دریافت ویتامین A جهت کمک به رشد بافت جنین دارند. شب کوری ، زوروفتالمی، دژنراسیون ماکولاواختلالات رشد درکودکان، خشکی پوست ،کم خونی،همچنین نقص های تکاملی در رشد جنین به دلیل کمبود ویتامین A رخ میدهد

ویتامین D3

نحوه عملکرد ویتامین D3 برای حفظ سطح نرمال کلسیم وفسفات خون و ساخت مواد معدنی استخوان، انقباض عضلانی، هدایت عصبی و عملکردکلی سلول در تمام بدن میباشد و همچنین دارای خاصیت تقویت سیستم ایمنی است که در پاسخ بدن به عفونت موثر است. انتقال ویتامین D از مادر به جنین به رشد نوزاد کمک میکند لذا مصرف مکمل های ویتامین D در زنان باردار ضروریست .

علائم کمبود

راشتیسم در کودکان و نرمی استخوان در بزرگسالان . استخوان های ضعیف ، نرم و ناهنجاری های اسکلتی

ویتامین E

نحوه عملکرد در حفاظت سلول های قرمز و عملکرد متابولیسم ،سیستم ایمنی بدن و همچنین درترمیم DNA نقش مهمی دارد .

علائم کمبود

کمبود این ویتامین از موارد کمیاب است و معمولا در نوزادان تازه متولد شده که دارای جذب پایین چربی هستند دیده می شود

ویتامین C

نحوه عملکرد : ازبدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، در تشکیل بافت همبندی که استخوان ها وعضلات و بافتها را به هم متصل میکند موثر است، وهمچنین به بهبود زخم، جذب آهن و حفظ سلامت لثه ها کمک میکند از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و همچنین در پیشگیری از برخی از سرطان ها کمک می کند.

علائم کمبود

کاهش وزن ،خستگی، درد مفاصل ،خونریزی لثه، شکنندگی استخوان ها ،تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ،کاهش ترمیم زخم و استخوان شکسته

Best Multivitamin for women
ویتامین B1

نحوه عملکرد : به آزاد شدن انرژی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، متعادل شدن اشتها، افزایش رشد، عضله سازی و تولید ATP کمک میکند،علاوه بر این به عملکرد مناسب عصب ها ،تثبت اشتها ، و رشد مناسب عضلات را افزایش می دهد.

علائم کمبود

بی اشتهایی، ضعف، احساس خستگی، بی خوابی، کاهش وزن، افسردگی و مشکلات قلبی گوارشی

ویتامین B2

نحوه عملکرد : به آزاد شدن انرژی از چربی، کربوهیدرات ها و پروتئین، و به عملکرد آنتی اکسیدانی آنزیم ها کمک می کند. برای تشکیل آنتی بادی، گلبول قرمز، تنفس سلولی، تقویت بینائی ،پوست، ناخن و مو و کاهش خستگی چشم ، ضروری است.

علائم کمبود

خارش و سوزش چشم، ترک و زخم دهان و لب ها ،قرمزی چشمها ،درماتیت ،چرب شدن پوست ،اختلالات گوارشی

ویتامین B3

نحوه عملکرد : تولید انرژی، حفظ پوست و زبان، بهبود گردش خون، حفظ سیستم عصبی و گوارشی

علائم کمبود

پلاگر، اختلالات دستگاه گوارش، بی اشتهایی، سردرد، بی خوابی، افسردگی روانی، خستگی، درد بدنف کج خلقی وعصبانیت.

ویتامین B5

نحوه عملکرد : به تبدیل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها به انرژی و همچنین سنتز چربی ،کلسترول، هورمون های استروئیدی و هموگلوبین کمک می کند

علائم کمبود

خستگی، سردرد، بی خوابی، اختلالات روده، خارش پوستی و اختلال در متابولیسم گلوکز

Best Multivitamin for women
ویتامین B6

نحوه عملکرد : به انواع مختلف واکنش های متابولیکی ، تولید انتقال دهنده های عصبی، هموگلوبین، و ساخت DNA کمک می کند و همچنین بر فعالیت هورمون های استروئید وحفظ عملکرد مغز تاثیرگذار است.

علائم کمبود

کم خونی، درماتیت، ضعف عضلانی، مشکلات رفتاری و بیماری های قلبی

اسید فولیک (ویتامین B9)

نحوه عملکرد : به سنتز DNA و ساخت سلول های قرمز خون کمک میکند ، از نقایص لوله عصبی جنین پیشگیری می‌کند همچنین برای رشد جنین در طول بارداری مفید است

علائم کمبود

کم خونی و کاهش میزان رشد،سایرعلائم خفیف شامل اختلالات گوارشی ازقبیل اسهال، از دست دادن اشتهاو کاهش وزن ،علائم دیگر مانند ضعف،زخم درناحیه زبان ،سردرد، تپش قلب ، کج خلقی ، فراموشی و اختلالات رفتاری

ویتامین B12

نحوه عملکرد : به تولید انرژی از چربی و پروتئین، ساخت گلبول های قرمز وهموگلوبین کمک می کند و همچنین برای عملکرد عصب ها مورد نیاز است. درمتابولیسم فولیک اسید موثر است.

علائم کمبود

از بین رفتن غیر قابل برگشت سلول های عصبی علائمی ازجمله: بی حسی و سوزن سوزن شدن و راه رفتن غیر طبیعی

Best Multivitamin for women
ید

نحوه عملکرد : در تنظیم درجه حرارت بدن ،عملکرد عضلات واعصاب ،تولید مثل و رشد ،جلوگیری ازبیماری گواتر و اختلال مادرزادی تیروئید موثر است .

علائم کمبود

بزرگ شدن غده تیروئید

کلسیم

نحوه عملکرد : کلسیم جزء اصلی ساختار استخوان ها و دندان ها میباشد برای انتقال عصبی وانقباض ماهیچه ها مورد نیازاست موثر در انقباض و انبساط رگهای خونی باعث کاهش فشار خون می گردد.

همچنین جهت یک سری از واکنش ها از جمله،اکسیداسیون اسید های چرب، حامل های میتوكندری برای ATP،و تحریک آزادسازی انسولین از گلوکز مورد نیاز است.

علائم کمبود

گرفتگی عضلات، اختلال درعملکرد مغز، راشیتیسم در کودکان (نرمی استخوان ) و پوکی استخوان در بزرگسالان

منیزیم

نحوه عملکرد : منیزیم جزی از ساختار استخوان است. در واکنش و فعالیت آنزیم ها ، سنتز DNA و پروتئین موثر است و همچنین برای ارسال مناسب پیامهای عصبی و انقباضات عضلانی لازم است.

علائم کمبود

خستگی ،بی حسی ،ضعیف شدن حافظه ،کج خلقی ،سوزن سوزن شدن ،انقباض عضلات و افزایش ضربان قلب

Best Multivitamin for women
منگنز

نحوه عملکرد : جزء آنزیم های آنتی اکسیدان ، درتسهیل رشد استخوان ها و همچنین ساخت و تجزیه گلوکز و پروتئین ها کمک می کند.

علائم کمبود

کمبود منگنز بسیار نادر است اما کمبود آن ممکن است باعث درماتیت، ایجاد مشکل در متابولیسم کربوهیدرات ها ،ضعیف شدن حافظه ،خستگی ،افزایش سطح قند خون ،شکنندگی استخوان ها ومشکلات قاعدگی گردد.

مس

نحوه عملکرد : کمک به تولید انرژی و مصرف آهن، حضور در آنزیم های آنتی اکسیدانی،،سنتز پیام رسان های عصبی و حفظ انسجام بافت همبند است

علائم کمبود

کم خونی، مشکلات مو و خشکی پوست

سلنیوم

نحوه عملکرد : جزء آنزیم های آنتی اکسیدان است و همچنین بر عملکرد هورمون تیروئید تاثیر می گذارد. در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری موثر است

علائم کمبود

کمبود سلنیوم موجب افزایش امکان ابتلا به ویروسهای خاص مانند ویروس کوکساکی B که یک نوع ویروس RNAاست شود،این ویروس میتواند باعث بیماری کشان که یک بیماری عضلانی قلبی(کاردیومیوپاتی) است ،شود

مولیبدنوم

در متابولیسم پروتئین، DNA، داروها و سموم کمک میکند

Best Multivitamin for women
کروم

نحوه عملکرد : فعالیت انسولین را افزایش می دهد و در حفظ سطح طبیعی گلوکز کمک می کند و همچنین برای تولید انرژی لازم است

علائم کمبود

کمبود کروم ممکن است بر عملکرد انسولین در تنظیم تعادل قند خون تاثیر بگذارد

بیوتین

به تولید انرژی از چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین وهمچنین تولید گلوکز کمک می کند

ویتامین K

نحوه عملکرد : به لخته شدن خون با فعال سازی پروتئین ها و کلسیم و همچنین در جلوگیری از شکستگی لگن کمک میکند

علائم کمبود

کمبود این ویتامین ممکن است منجر به خونریزی بینی و خونریزی داخلی شود

زینک

نحوه عملکرد : به فعالیت آنزیم، تولید هموگلوبین، آنزیم آنتی اکسیدان، وتقویت ایمنی بدن و همچنین به رشد و بلوغ جنسی نیز کمک میکند و در تنظیم اشتها و حس چشایی و بویایی موثر است

علائم کمبود

مصرف پایین روی در رژیم غذایی با اختلال عملکر تنفسی قلب و اختلالات متابولیکی در طول ورزش کردن همراه می باشد